Click sini ye sayang

Nov 19, 2012

si pelayar

pelayar yang bijak
boleh baca bintang sebagai petunjuk
petunjuk kemana harus dituju

tapi aku,

aku cuma insan biasa yang tak tahu baca petunjuk
sebagai insan yang mencari laluan yang betul

mungkin aku tak sebijak pelayar yang membaca bintang

tapi aku mengharapkan ,
aku juga mencuba untuk menjadi pelayar yang bijak

dengan mengikut kata hati sendiri
mungkin dengan dengar kata hati,
aku mampu menjadi pelayar yang bijak untuk menentukan jalan..
jalan bagi setiap persoalan

dan mungkin untuk aku
untuk menjadi pelayar yang bijak..
petunjuk yang tepat adalah hati..

dengan petunjuk aku menggunakan akal..
dengan akal barulah aku akan dapat jalan yang di cari..

cuba si pembaca mengantikan aku kepada kita...
semoga kita dapat apa yang kita cari

No comments:

Post a Comment

Followers